Walking on broken glass

Kände att det var dags att börja om. Börja om på nytt och alla andra gamla klyschor och för en gångs skull, kanske få det att fungera - "Gör om, gör rätt"

I vilket fall. Har inget internet, så jag gör en fuling och väntar på att grannen kommer och bankar på dörren. Har ingen tv (jo tv har jag men jag kan bara kolla på film), det ligger glas på golvet (resultatet av att ha massa grejor på golvet att klättra över och alkohol) Och det bästa av allt: ingen sopborste eller dammsugare att få väck glaset med.

Har varit här i några dagar nu. En hel del skönt folk på musik-kursen ( bara en kille som jag seriöst kommer att flippa på vilken dag som helst. Grabben har inte alla hästar hemma kan jag lova.) Andra kursen, musikproduktion, har vi bara haft upprop i än så länge men några fler från musikkursen går där också så det blir förmodligen bättre nu på måndag än vad det var i måndags. För då kände jag mest för att lägga mig framför tåget eller så. Jag och två tjejer till, (varav Malin från musiken) resten är killar som redan verkar kunna det mesta och som alltid, störst bäst och vackrast. Heja

Fick idag på musiken reda på grupperna för gitarr och piano-spelandet. Åter igen. Känner för att lägga mig framför tåget. Jag och Anna är i "proffsgruppen" med en tio killar till kanske. Och efter att ha hört lite grand idag när de andra spelade så.... Vad i helvete gör jag här?!

Shit we go through. Nu tänker jag dock fortsätta med mitt Mest:ande och kolla på film. Imorgon blir det till att olja in mitt bord och sedan bär det av till Herrljunga över helgen, för div. rep. Blir nog inget vidare kalasande, det klarade åtminstone jag och Sanna av förra fredagen... ( Vilken kväll. Bulan har nästan gått ner nu i alla fall. Men som sagt. Vilken kväll. Började chill med grill hemma. Sedan kom det fler, twister drogs igång och vi hade ett mindre bolag där nere som pappa uttryckte det. Robert däckade i duschen och överlag så är allt rätt diffust efter 21-22 tiden. Någon gång runt halv 12 så tappade Samuel mig så jag faceplantade bordet, därav bulan givetvis. Sedan bar det av till grannen och vaknade vid 9 i lördags, mer eller mindre full, med alla kläder på, en macka bredvid mig och taklampan tänd. Och då var det bara att börja städa. )

Nu så. Designen här får jag pilla med när jag fått eget internet. För just nu loggas jag ur lite titt som tätt och det är ingen ordning på något. Jo jag har möblerat om idag. Och det blev rätt bra med lite mer utrymme att röra sig på. Fått slängt ut, nästan, alla lådor också. Problemet med  den nya möbleringen skulle väl vara att tv:n står åt helvete när det gäller antennen och så där. Men eftersom jag bara har tv för filmtittande nu och en tid framöver så spelar det knappast någon roll...




"I can't say goodbye forever, But I'll say goodbye for now"
"This time" - Mest

Kommentarer
Postat av: malin

haha!

skrattade rätt hårt åt: ( bara en kille som jag seriöst kommer att flippa på vilken dag som helst. Grabben har inte alla hästar hemma kan jag lova.)



haha!

2009-09-13 @ 18:15:50
URL: http://www.cordykaye.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0