You gotta laugh when you're the joke

O käre söte...
När ska det här ta slut? Och när, i helvete, tänker de salta alternativt grusa vägen ?! Höll på att bara komma ner till kyrkan förut innan jag var av vägen. Men det löste sig utan större missöden. Puh. Maxpuls.

För er som missat detta. Jag åkte av vägen i måndags på väg in till Herrljunga. Ja, det var raksträcka. Ja, det var snorhalt så därför kanade jag ner när jag gick ut lite för mycket när jag mötte en bil precis innan Strängen korsen. Dum som jag är, började jag bara skratta och ringde morsan. Slutade med att Bosse och Lasse fick komma och dra upp mig. Det tog ju dock en halvtimma kanske, innan de kom, så jag tillbringade glatt tiden med att stå och hoppa, vinka vidare folk som stannade och till att bli utskrattad. Vet inte hur många som åkte förbi och skrattade.

Har två favoriter. Killen som stannade och smålog lite, undrade om jag fått hjälp och sedan säger: Det här ser ju ut att ha gått väldigt fint till hörrudu ;) Varav jag endast kunde säga: Jajemän, gled så lugnt och stilla rätt ner i diket.

Nummer två är när det åker förbi två Arnes Rör bilar på rad (bägge två flinandes) och fem minuter senare ringer farsan - Har du åkt av vägen ? Tror minsann att någon/några skvallrade....

Nåja. Är färdig med jobb vad jag vet nu. Så ska väl dra mig neråt Växjö snart igen för att mixa låtarna. Blir kanske bara ett par dagar om jag bestämmer mig för att hänga på till Hjo. Även en ev. Vemdalenresa om några veckor. Kan inte bestämma mig! Å ena sidan undrar jag hur kul jag kommer få, å andra sidan vill jag åka bräda.

På tal om bräda så var jag och Carina ute och tolkade i söndags. År och dagar sedan jag gjorde det sist och herrejävlar vad roligt det var! Även om jag fortfarande har en sjutusan till träningsvärk och jag höll på att klippa ett taggtrådstängsel med pulkan så saaaaatan! Prövade även att åka bräda bakom, men bytte till pulka för jag ville inte att pålla skulle gå fortare än trav... Hade ju slagit ihjäl mig om jag fått ner en tåkant i full galopp på vägen....

Men till sist till mina senaste ideér. Egypten. Blev igår äckligt sugen på att åka utomlands igen och det avhjälptes inte av att Sara också pratade om det. Hittade billiga endast flyg, sista minuten, tur och retur till Egypten och ojojojOJ vad jag är sugen. Någon som vill joina =D Kan hända att det blir en favorit i repris i stil med Thairesan i våras.

Ska ta en promenad senare tror jag. Sedan vankas det fest, igen. Gud vad jag är trött på det ordet just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0