ojoj...

Vilken helg....
Hade avslutningsfest på barskolan i fredags och det var riktigt skoj. Ganska bra med folk, lika mycket drinkblandande som diskning och ja, massa tjöt. Hängde på Paulina och hennes kompisar ut sedan efter ett stopp på donken.

Blev ett besök på Berså och sedan drog vi till någons lägenhet i Örgryte där vi drack tequila och hade djupa samtal. Hade tänkt ta 6-tåget hem men det blev inte av så runt 9 lämnade vi lägenheten för färd in mot stan och monsterfrukost med vatten, jucie och kaffe (inget hjälpte). Fortfarande snurrig av tequilan och sömnbrist slappade vi en stund på trädäcken utanför stationen innan vi lyckades komma på 12 tåget.

Hel-lyckad kväll och var hemma ett par timmar innan det var dags att åka på kalas. En kvarts halvsovande på soffan och en kalldusch så ansåg jag mig anständig nog att åka. Stupade i säng runt 23  och då hade jag kämpat halva kvällen för att hålla mig vaken.

Blev sminkad av Sanna förut (knallröda läppar och orange ögonskugga :O) och pizza med Sara förut. Tänker kika på Psycho nu och sedan sova förmodligen.

Men allt som allt, rolig helg men är lite smått schleten efter mina dryga 40 vakna timmar på fredag/lördag. Nu är det läge att börja peppa för praktiken.



I wear this crown of thorns
upon my liars chair:
full of broken thoughts,
I cannot repair


Korkad ?!

Ibland skulle man kunna undra om jag har några hjärnceller kvar alls...

J: När var det inbrott då?
S:Typ kvart i tre
J: Hm, men det är väl folk där då? Hur fasen fungerar det då?
S: Alltså, imorse. Annars kallas det rån :P
J: Menar det, var det jag inte fick ihop. Satt just och funderade på vad det hette om det var inbrott när folk var där.




Menmen. Har gjort tredje veckan av utbildningen och sista veckan börjar alltså på måndag. Galet nervös för alla slutprov, juryprov och yadayada. Så är det förstås avslutningsfesten på fredagen också då alla sitter och väntar med spänning på att jag ska klanta mig :P

Nae fy, tänker ta det när det kommer. För imorgon bär det av till Borås för att prata praktik på hotellet, en smula nervös för det med.

Kan hända att det idag var en av de roligaste lektionerna på hela kursen! Vi hade en annan lärare idag och han berättade några historier som han har upplevt under sitt yrkesliv i restaurang-branschen.
Kort sagt: Folk blir förbannat dumma när de dricker -Inget jag inte redan visste men idag blev det mer påtagligt.

Igår var också en kul dag när vi hade drinktävling med massa laborerande hit och dit. Och jag VANN! Galet otippat och jag förstår inte hur det gick till!

"Tja! Har du mitt bankkort ?"

Schleten. Känns rätt bra i fötter och ben att jag gick långpromenad igår. Dessutom kan det aldrig vara nyttigt med så mycket frisk luft. Trodde det skulle ta ett par timmar att ta sig runt och igenom alla stationer men icke. Fem timmar tog det. FEM timmar! Sedan var det bara hem, duscha och iväg igen.

Spelade "med andra ord" och det är galet skoj även om vi förlorade. I övrigt en ganska så lyckad kväll måste jag säga, tror vi börjar få lite mer flax, för denna gången kom vi ju faktiskt ut! (även om det var helt sinnes, galet varmt överallt och att det knappt fanns någon luft) Har även en ny bra, rolig och väldigt korkad historia och en ny raggningsreplik som inte går av för hackor!

Det var väl denna helgen det, tror inte jag kommer göra så många knop idag. I vanliga fall skulle jag gått ut och gått i solen men jag känner att jag har fått nog av promenader just nu.

RSS 2.0