Nej men hej förvirring...

Jag får officiellt panik.

Har inte en jävla aning om hur jag ska göra. Har en del ideér och väger för- och nackdelar mot varandra men jag kommer ingenstans! Folk här hemma är ju inte mycket till hjälp precis...

Har i vilket fall varit hemma i ett par dagar och en sak är säker: Jag kommer aldrig flytta hem igen. Tre dagar är tillräckligt vill jag lova. Var och klippte mig hos Linda idag så jag har numera lugg ! Trodde jag skulle ångra mig när hon klippt men av någon anledning går jag aldrig därifrån missnöjd !

Imorgon bär det av till storstaden. Lär väl dra runt på stan en del och sedan kolla på Rise. Vi har inte bestämt om vi ska dra ut efteråt eller inte men det ger väl sig.

Kommer hem vid fem på lördag eftermiddag och sedan är det väl tänkt att vi ska dra till kärven. Utklädda eller icke märker vi.

I övrigt är jag på väldigt bra humör och har varit det hela dagen =) Är nog luggen som gör det ;)

Can you see my confusion? Will you be my distraction ?

Vad är det för fel på den här dagen?

Den var bra i ungefär fem minuter i morses. Sedan fick jag syn på en icke önskvärd person på internet och då drogs alla gamla grejor upp på nytt och fick mig att börja grubbla. Vädret gjorder den inte bättre, inte att Sims inte fungerar och definitivt inte att jag inte kommer in på skolservern. Ville höra min ProTools-låt igen men nähä.

Annars så har jag väl lyckats få till två rader till på min låt idag och tagit en promenad. Ungefär det enda vettiga jag har gjort. Gjorde bovetegröt till frukost. Det var kräckligt så det fick bli fruktsallad istället. Annars så har jag nog snart vant mig vid det här och snart är det slut ! Är förtillfället tokigt sugen på cola och tacos.

Hua ja, men tror jag ska sova snart och dra in till stan en sväng imorgon och fördriva lite tid där. Kan ju börja fundera på julklappar om inte annat. I år längtar jag faktiskt till julen =D Förra året så flöt den ihop med allt annat när jag hardcore-jobbade, spelade och så vidare. Levde vecka för vecka och vips så var det jul.

Ja det var andra tider det.


"Sunday Morning" - No Doubt

Sappy pathetic little me
That was the girl I used to be
You left me on my knees

I'd trade you places any day
I never thought you could be that way
You look like me on Sunday

You came in with the breeze
On Sunday mornin'
You sure have changed since yesterday
Without any warnin'
I thought I knew you
I thought I knew you
I thought I knew you well
So well

You're tryin' my shoes on for a change
It looks so good but fit so strange
Out of fashion so I can complain

You came in with the breeze
On Sunday mornin'
You sure have changed since yesterday
Without any warnin'
I thought I knew you
I thought I knew you
I thought I knew you well
So well

Now who I am but who are you?
You're not lookin' like you used to
You're on the other side of the mirror
So nothing's lookin' quite as clear
Thank you for turnin' on the light
Thank you, now you're the parasite
I didn't think you had it in you
And now you're lookin' like I used to

Lööööördag...

Jobbig vecka avklarad. Prov, uppspelningar och så vidare är finito.

och jag har precis skrämt upp mig själv lite lagom med Fredagen den 13:onde. Tryckte igång filmen, hämtade min fruktsallad och mitt täcke och kröp ner i soffan. Mysigt värre. Nästan så jag börjar bli lite orolig för mig själv. Jag måste vara den enda studenten som festar mindre nu när jag pluggar än vad jag gjorde tidigare. Jag har liksom tappat sugen så jag tycker soffan, film och godis fungerar alldeles utmärkt.

Resten av dagen har annars spenderats med att göra prov. Heja. Gick rätt bra, verkar ha ett par hjärnceller kvar åtminstone. Men jag får väl vänta några veckor innan jag säger för mycket.

Några slappa dagar väntar nu. Åker hem på tisdag har jag tänkt och det enda som händer innan dess är musikproduktionen på måndag som jag har lovat Malin att anteckna flitigt på. Är lite fundersam på vad jag behöver ha med mig hem på tisdag. Storstan och allt på fredag ju men det ger väl sig.

Kan ju försöka få ihop något av min låt jag började med för... någon vecka sedan nu när jag inte har något att göra i dagarna. Har inte kommit så mycket längre nu än då kan man väl säga.


"Cancer"- My Chemical Romance

Detoxdag 2

Jag vet att det inte blev något "Dag 1" inlägg men kan börja med att jag inte hann springa och handla mat innan skolan så det blev ett äpple och ett glas vatten till frukost. I övrigt har jag kommit på att turkiskyoghurt med jordgubbar/hallon och blåbär inte går av för hackor !

Idag har jag skött maten lite bättre än igår åtminstone eftersom jag käkade sallad till lunch och min kära yoghurt till kvällsmat. Gå ut och springa med endast en sallad i magen är inget jag rekomenderar. Inte när det har gått 7 timmar heller.

Idag fick jag i mig den där linfrö-grejen som ska vara bra mot något. Inte fullt så vidrigt som jag trodde men det var verkligen inte gott! Slemmigt ! Blev lite yoghurt med bär och banan också.  Lunch var väl inte så där överdrivet bra planerat eftersom jag beslutade att hänga med Malin in till stan efter skolan, så banan och apelsin blev det. Men jag gjorde tomatsås här hemma sedan, som faktiskt var fullt ätlig.

Annars är det inte så jobbigt. Går i perioder när man inte ätit på länge. Ibland känns det som att huvudet är på väg att rulla av och att resten av kroppen bara vill rasa ihop.

Har idag gjort musikteori-provet och spelat med den svåra gitarrgruppen. Herre min... Jag har fått något att bita i må jag säga. Om jag drar alla fingarara ur led kanske jag kan spela så som man ska. Tror ändå att jag ska fortsätta i den gruppen eftersom jag känner att jag lär mig mer. (Jag lär mig väldigt mycket mer, så mycket att jag inte ens kan ta in det på en gång)

Nu ska jag fortsätta med boken jag köpte idag.(Eller nej ?! Kom på att jag inte hade en aning om vad första boken i serien hade handlat så jag började med den istället. Kan ev ha blivit lite dummare av detox-grejen. Tror lite gift är bra för min hjärna...)

Bör överväga att sova också eftersom vi ska spela på förskola imorron.



Holding on to things that vanished...

Börjar undra vad jag har gett mig in på. "Detoxkur". Vem kommer ens på något sådant ?! Så i tio dagar är det grönsaker, frukt, nötter och fullkorn som gäller, från och med imorgon. Tror inte att jag klarar av te och sådana där andra läskiga grejer. Men det ger sig. Känns dock som att det är helt fel vecka att ge sig på något sådant här.

På grund av föregående natts brist på sömn så känner jag mig smått död här nu. Och mitt huvud är helt, messed up och det känns som att jag mer eller mindre har blivit lobotomerad. Så är det inga Ipren tillåtna några dagar framöver heller. Yayie

Nej bör väl gå och sova så jag orkar springa och inhandla lite tillåten mat imorron innan jag ska till skolan. Annars blir det ett äpple eller så till frukost.

"The time of my life
"- David Cook

Just waiting on an angel to take me out of my head

Går sådär när det gäller sova ikväll verkar det som. Börjar ge upp nu efter ca 1½ timma med funderingar och smärre attacker av ångest eller vad man nu ska kalla det.

1 .Jag har fastnat i någon form av dödläge.  Jag kommer varken framåt eller bakåt. Jag vill inte vara här och jag vill inte vara där. Jag vill inte leva, jag vill inte dö. (och jag är inte självdestruktiv på så sätt att jag har/skulle försöka ta mitt liv)
2. Jag vill för mycket och jag kan verkligen inte komma fram till något rationellt beslut. Jag inser att det inte fungerar i längden att leva dag för dag utan att ha någon form av plan. Inte halvår för halvår heller för den delen.
3. Är, vill inte använda avundsjuk så i brist på annat säger jag störd, på hur andras liv tycks lösa sig av sig själva utan att de behöver göra nåt. Varför kan inte jag ha lika flyt med allt? Varför behöver jag anstränga mig för att lyckas någorlunda, när det verkar gå utan problem för andra ?

Och jag blir så trött på att försöka. Så trött på att alltid tänka "Men jag då?" Så förbannat trött på att misslyckas när alla andra lyckas. Så trött på att vara i skuggan av andra.


Bör väl försöka sova igen. Pianotenta imorgon, musikteoritenta på onsdag, uppspelning av ensemblen på tisdag, spela på dagis på torsdag och slutligen högskoleprov på lördag. Yayie, just got to love it.

Men sova var det... Sweet dreams

Rubriklöst

Rastlös och ja. Frustrerad eller något. Har inte kommit fram till varför men känner hur det riktigt kryper i hela kroppen. Trött/irriterad på allt och alla. Har ingen anledning till det heller men jag bara.. stör mig.





åååhååå

Nu är klockan halv fyra och jag har inte varit ur sängen mer än för att dricka vatten en gång imorses när jag vaknade första gången.

Tror dock det börjar släppa. Jag börjar överväga att kanske leta rätt på något ätbart, det snurrar inte fullt så mycket i skallen och ja. Eftersom jag börjar överväga att gå upp så...

Har det annars fint här med chillmusik och telefonen. Mamma ringde förut när jag mådde som värst vilket ledde till ett mycket givande samtal. Men fick ändå lite hemlängtan just nu. Tillbaka till den gamla goda tiden så att säga.

Gårkvällen var annars väldigt skojig. Lite för skojig rent av och därför mår jag nu som jag förtjänar. Lite oroväckande med luckor men det är väl bara att räkna med när det är Twister inblandat. Är dock väldigt förvånad att jag faktiskt kom hem, men det om något är ju vad vi alltid lyckas med som Sanna sa. Väldigt många likheter med kvällen då Tony fyllde år och vi var där förövrigt.

http://cordykaye.bilddagboken.se/p/show.html?id=417517253&directlink=1


För lite rolig lördagsunderhållning och så där.

Nu fortsätter mitt maraton med självömkan, hemlängtan och chillmusik.

Får gå och hämta min cykel sedan som jag, tack gode gud, lämnade  och även passa på att ta en sväng förbi skolan och öva på pianot.

Hej invalido

Tror jag har underskattat Core. Nog för att jag redan hade träningsvärk men imorgon lär jag inte kunna röra mig.

Hua. Blir en jobbig kväll imorgon om vi ska köra Twister.


Jag vill ha ett par vantar...

för det är verkligen svinkallt ute.

Jag hatar att gå upp på mornarna för det är så kallt. Därför drar jag mig så länge som möjligt och skyndar mig av bara katten sedan. Bara för att komma ut, där det är ännu kallare, och trampa iväg mot skolan. Vilket inte hade varit så jobbigt om det inte varit för att: 1. Jag har inga vantar (eller mössa) 2. Det alltid blåser 3.  Cykeln är totalt värdelös och kommer rasa ihop vilken dag som helst.

Nä, stanna i sängen är vad vad varje vettig människa bör göra.

Snart så är det fredag och då behöver jag inte gå upp på hela dagen ! Däremot så vankas det  kalajs på kvällen där eftersom Malin fyller år imorgon. Har varit lite små-pepp hela veckan nu och funderat över "FetaTunez".Kan bli intressant, har en känsla av att det blir som i Herrljunga eftersom det bara var tre personer som förstod det där med fin kalas-musik där ;) Hoppas och tror i alla fall att det blir en kalaskväll. Är sugen på det nu !

Har varit på box idag med. Ojojoj jag kommer ha träningsvärk i mina ben och i min röv imorron. Säkert som Amen i kyrkan.



Utekväll i sista stund

Så. Gårdagskvällen var ju, konstig och rolig.
Jag hade ju fattat som att det var flera som skulle med ut men när jag kom till "Emma" var det han, David och Aksel där. Rätt otippat. Så där satt jag med i stortsett noll att dricka och de höll på med sin konstiga musik. Stor del av förfesten var Hästpojken, Håkan Hellström Kristian Antilla och så vidare. Eller det var den musiken, sedan började Aksel komma med önskemål.

Drog i alla fall iväg till Stallarna sedan. Mission of the day var tydligen att hitta ett ragg till David iform av en isländska med hårig rygg... Och nej det var ingen särskild han sökte utan, bara en isländska helt enkelt. Jag drog i alla fall till baren det första jag gjorde för att bättra på vätskenivåerna och sedan så blev det riktigt kul faktiskt. Jag traskade iväg med jämna mellanrum och var gång jag hittade pojkarna igen var det nya de pratade med. Koreaner, japaner, bosnier och gud vet vad. De försökte lära sig språken och briljerade en del medan jag mest stod o garva. Hamnade förövrigt i en... skum situation där ett tag men aja. Var väl hemma runt 3 kanske efter en kaaaall cykeltur. Aksel lyckades med kvällens grej när vägen delade sig och han körde i mitten á la Den som fruktar vargen. Blir full i skratt varenda gång jag tänker på det :P

Var förvånansvärt pigg när jag vaknade imorse. Mådde vidrigt ett tag i natt när de försökte med "efter stängning ragg". Dels pga all cigarettrök som var där. Och sedan Davids, idéer kanske man kan kalla det, ang. icke önskvärd person.

Var på stan en sväng förut. Köpte ett par stövlar, en tröja ( sådan som jag redan beställt från H&M, kunde inte låta bli efter att jag provat, är helt kär i den) plånbok och tights, så jag slipper frysa häcken av mig. Letade böcker också men där de hade 4 för 3 fanns ju inte de jag ville ha. Så lutar åt att beställa hem istället. Ikväll blir det bara soff-slapp. Kolla på 2 Fast 2 Furious och greja med låten jag har påbörjat.

Var ute och fotade lite med Malin igår innan kastrull-bankandet men venne om det blir nåt. Tror min kamera har fått uppleva lite för mycket. Var en dålig kväll då jag söp bort fodralet till den...



Höll på att skratta ihjäl mig. Det här är vad ni har att vänta er från mig sedan !

"Sober" - Pink

When it's good, then it's good
It's so good 'till it goes bad
'Till you're trying to find the you that you once had
I have heard myself cry, never again!




Någon som blir förvånad?

Hade tänkt mig en lugn kväll när folket frågade förut idag om jag skulle med ut ikväll.
Men nu när kvällen kommit så nae... Jag hänger nog med iaf. Så det blir först hem till "Emma" och sedan till Stallarna. Hoppas bara det blir roligare ikväll än förra fredagen. För förra fredagen var inte speciellt chulo. Eller min Malin och Aksels förfest var skoj men sedan så gick det utför.

Bör väl kanske börja göra mig i ordning men måste göra klart min mat som jag börjat med. Kan ju vara en idé att äta också.

Imorgon är det skivmässa på torget som jag tänkt spana in. Funderar även på att göra stan också. Såg ett par stövlar idag som jag är rätt sugen på.


Ojoj

Känner mig oj så spittrad just nu. Har verkligen ingen koll alls. Bollar med ett flertal idéer om massa olika saker. Problemet är att jag vill göra allt. Och kommer säkerligen göra det men jag vet inte vart jag ska börja. För jag vill göra allt på en gång samtidigt som jag inte alls vill det utan bara backa tillbaka tiden en aning.

Ja snurrigt värre. Har åtminstone bestämt mig  för att komma över en del grejer och lämna en del bakom mig nu. För jag inser att det inte fungerar i längden. Jag vet inte hur det kommer att gå dock. Känns som att hamnar jag i gamla situationer kommer det vara så lätt att bara falla tillbaka i gamla vanor.

Det är jobbigt och det gör ont.
Men livet gör ont ibland.
Suck it up och gå vidare.

En aning kryptiskt jag vet. Vet inte hur jag ska formulera det på annat vis, som den talföra och otroligt öppna människa jag är.


Imorron ska det åtminstone bankas kastruller! Var och bankade på mitzar idag och ja !!! Slog äntligen ihop med en som slog tillbaka ! Sedan att han var kille och slog förbannat hårt är en annan femma.... Är rätt skakis i armarna fortfarande


I walk alone and think of home, -memories of long ago

Har precis varit ute i regnet och blåsten ett par timmar. Fick ett lindrigare anfall av panikångest och var tvungen att göra mig av med det. Men nu så. Nu är allt lugnt igen

Hade en hyfsat kul kväll igår. Men av någon anledning så är alltid förfesten och efterfesten roligare än själva festen. Sådana klockrena kommentarer från Aksel igår.

"Jag tror jag var den felande kvinten" - om när vi sjöng i kören i måndags
"Jag hade inte ditt nummer så jag ringde din mamma och frågade" - Vi skulle ringa Martin i vår klass och fråga om han skulle med ut. Men vi hade som sagt inte hans nummer så efter mycket om och men lyckades Aksel och Malin leta rätt på hans hemnummer och Aksel pratade med hans mamma och fick nummret. Skrattade så jag tappade andan där ett tag

Väl på stallarna var det hyfsat kul. En hel del drygt folk men även lite skojiga. Jag försvann från Malin och Markus som alltid, gav ut fel nummer till en utbytesstudent som ville hitta på något idag och hm... gick i sockarna halva vägen hem. Frös som en buse när jag gick hem förövrigt.

Satt o tjöta med Tööb och Mattias på msn i dryga timman. Det var min efterfest det och seriöst jävla kul hade jag ska ni veta! Ibland blir jag nästan förvånad över mig själv över vad jag kan kläcka ur mig. Men skoj var det som sagt !

Har inte käkat än idag så det börjar väl bli dags. Men måste duscha först o handla lite tror jag. Och framför allt: Komma på vad jag ska äta.

Tror förövrigt jag lyckades boka en tvättid igår medan jag var i dimman. Bra idé att ta reda på när den är kanske.. Är rätt säker på att den är imorron.

Fastnade brutalt för Three Days Grace förut när jag var ute och gick. Bra musik när man behöver avreagera sig.

Three Days Grace är dagens musik. Kan inte bestämma mig för någon låt så, make your choice

RSS 2.0