Börjar året med flaggan i topp?

Skulle jag nog inte vilja påstå precis....

Förra året hann jag med en del skojiga saker. B la
  • Inledde året med resa till Åre. En både bra och dålig resa. Skidor och fylla går inte alltid ihop.
  • Jobba med barn på ett fritids
  • Hade ett första halvår med mängder av snefyllor.
  • Spontan resa till Thailand med två tjejer jag aldrig träffat/pratat med innan.
  • En sommar som bestod av massa jobb, massa fest och massa bråk.
  • Ett stort behov av att komma hemifrån, vilket resulterade i flytt ner till Växjö.
  • Flyttade, träffade assköna människor i en bra klass och spelade både piano och gitarr.
  • Avslutade året med roliga diskussioner/kommentarer på jobbet, 20 års dag/besök på systemet och slapp jul och nyår. Lite nya resplaner och en planerad flytt tillbaka till Herrljunga också.
Jag börjar nya året med smärtor i ryggen, som jag inte vet vad de kommer ifrån, börjar misstänka bältros efter att mamma tog sig en titt på mig rygg. Smärtor som blev ännu värre, lite fler konstiga utslag och till sist, idag, samtal till sjukvårdsupplysningen som skickade mig till jour i Alingsås.

Där det var vänta, in, av med tröja, på med tröja och sedan ut. Bältros konstaterat och medicin mot bältrosen och smärtstillande som funkar sådär.

Så första dagarna detta året började med massa soffliggande och filmtittande. (Gärna tecknat, animerat eller Astrid Lindgren). Soffan är f.ö där jag mer eller mindre bor nu. Jag sover här, jag äter här och går endast upp för att hämta mat.

Träffade dock Tove och Lena igår och pratade massa om sånt som hänt och framtida (res)planer och så där. Var också och kollade på film med Tööb i fredags. Massa snack där med.

Så film är årets stora tema. Ska fortsätta kolla på Departed nu. Hävdar fortfarande att Leonardo och Matt Damon är lika i den filmen, för jag lyckas aldrig hålla isär vem som är vem, även om Tööb tyckte jag var dum på riktigt.

Imorgon ska jag åka och hämta mer medicin (fick bara kvällens och morgonens dos) och någon dag i veckan drar jag mig mot Växjö.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahah nej jag blandar också alltid ihop de två grabbarna i den filmen. Förstår inte varför egentligen om man ser dem jämte varandra på bild är det ju inte så att man blandar ihop dem.. Men i den filmen, sjukt!

2010-01-31 @ 10:02:11
URL: http://katinaheldine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0