If I told you this was killing me....

Drog ner mot Växjö runt halv tio i fredags i strålande solsken och överallt var det rött, gult och lite grönt. Så himla fint och väl framme var det lika fint där när jag gick en sväng på stan i jakt på en jacka. Herregud som jag saknar det stället ibland. Drog till Malin, förberedde lite inför hennes fest och det blev en skön kväll med massa massa tjöt om allt o inget och hemkörd pizza/sushi. Har aldrig, aldrig, aldrig fått så mycket kebabsås på en pizza, nästan så jag hade behövt sked. Somnade väl någon gång vid tre eller så.

Vaknade vid tolv tiden, sminkade mig och styrde mot Borås vid ett. Började jobba vid halv fem och seriöst. Hatar medelålders gubbar i baren. Alltid så jävla jobbiga. JA! 2st 6cl fin, skotsk maltwhisky kostar mycket men beställ inte det då! Ta Famous eller nåt annat billigt krafs! Och vill du ha en öl i slutminutrarna lkläcker man ur sig det med en gång, inte EFTER att jag har räknat alla marker du slänger fram till mig och när allt är upptänt och folk är på väg ut. Och börja fan inte TJAFSA om allt!

Kom väl hem runt femtiden imorses. Sov. Kollade lite Idol. Gick promenad med Alexi fina vädret och drog hem till Fölene där jag gick för att plocka äpplen med mamma och Seb till äppelkaka. Eller mamma plockade, Seb krattade ihop och jag sprang och matade tjurarna i hagen. Klättrade i träd gjorde jag också och kom nästan inte ner. Var lite osäker på att hoppa ner för det vore ju synd att bryta en fot, lårbenshalsen eller nåt åt det hållet. Ungdomens glansdagar är förbi, helt klart.

Skön eftermiddag. Jag gillar't


Helgen har dock gått alldeles för fort. Fortsätter med tidigt skift, Borås-tripp, lite träning och sedan personalfest på Stures på fredag. Sedan ytterligare lite jobb och så börjar allt om igen ifrån början....

Nae då. Inte det minsta bitter eller depp. Det är bara som det verkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0