Wiie!

Bara för att jag alltid skriver om hur trött, grinig, deppig osv jag är så tänkte jag nu även säga: Jag är glad! Har varit på bra humör hela veckan tror jag och jag gillart!

Gick ju med i facket (kanske lite i onödan med tanke på att jag jobbar en vecka i taget) och verkar som jag har satt dem i arbete nu.

Fastanställd vs icke fastanställd (Älskar att jag har TVÅ jobb som båda strular!)


Jag fattar ju typ inget så brukar mest vara "jasså?" när de säger något. Att jag skulle bli fastanställd efter 24 månader fick jag ju reda på för bara några veckor sedan. Känner mig verkligen som tjejen med kollen! Nu ska ju detta med 24 månader inte stämma ändå enligt facket så nu förstår jag ännu mindre...
.
Vår fackrepresentant verkar lite sur på chefen eftersom han inte  går att få tag på och yada yada. Till exempel som idag som var min "sista" dag (ÅTERIGEN! Hur många kan man ha?!) och han har inte sagt något om resten av tiden så då bestämde de att jag ska jobba även nästa vecka. Har hört "Ska kolla på det under veckan " i vaddå? Fyra, fem veckor snart.

Men men, facket säger: Fastanställd! och chefen: Inte förrän till sommaren om du jobbar hela tiden!
Vet inte vad jag själv vill. Älskar att kunna komma och gå som jag vill utan några som helst förpliktelser. Ibland blir jag lite tveksam om de köper mitt resonemang men jag hävdar att om de behandlar mig kasst så kan jag göra detsamma och göra som jag vill. Och det faktum att det enda som jag gillar med stället är en del av folket i stort sett. Fick lite lätt panik när de sa att jag är fastanställd enligt kollektivavtalet...

Har ju liksom planer nu!
Lovely lovely plans som för en gångs skull inte bara sträcker sig för ett par månader framåt!

Kickstartar det hela med en vad det verkar lugn helg. Inget jobb. Ingen fest utan bara chill! Känns rätt gött. Förhoppningsvis Thaisilk med L imorgon efter jag kört en runda i ridhuset med C och Vendy. Lördag blir det dags att ta tag i tränandet lite (är på tal om det inte säker på att jag kan röra mig imorgon efter imorses) och kanske lite badtunne-badande osv.


Like a prayer
- Jay Smith (Sinnesbra och hade jag varit kille hade jag nog velat låta som honom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0